vrijdag 4 maart 2016

Eens iets compleet anders ...

Het leven is soms hectisch. Een constante wedstrijd. Racen naar de prijs. Gejaagd, verjaagd, opgejaagd. Ik luister graag naar muziek in de auto, maar ik luister niet graag naar de radio: de lijst met files die ze aan sneltempo aframmelen, nieuwsflashes die voorbij zijn voordat ze tot je doordringen, irriterende reclameboodschappen, ... Met een beetje geluk eens een nummer dat je écht goed vind.

Daarom stel ik zelf CD's samen. Deze keer had ik nood aan iets ontspannends, een passende soundtrack die je het verkeer om je heen doet vergeten en terug de focus legt op de natuur waar je doorheen beweegt. Plots kun je elk boomblad van de andere onderscheiden. Vogels worden sierlijk. Wolken veranderen in gebeeldhouwde kunstwerken. Zonnestralen veranderen alles in goud, of regendruppels spoelen al het kwaad uit de wereld. Je beseft dat alles wat je tot nu toe belangrijk vond, dat opeens niet meer is. In het grote geheel vergaat je leven immers net zo snel als de ondergaande zon. Maar 's morgens komt die weer tevoorschijn, en zo zie je voor jezelf ook opeens een nieuw doel, iets wat écht belangrijk is, maar er naartoe racen heeft geen zin want ironisch genoeg vlucht het dan even snel weer van je weg. Nee, je moet je laten meevoeren met de getijden van het leven en hopen op dat ene glorieuze moment waarop geluk en liefde elkaar kruisen en daar op je wachten.

Dus daarom geef ik je nu:

Mijn relaxerende mixtape! (video's onderaan ...)
"Adiós Ayer" - José Padilla
"Any Other Name" - Thomas Newman
"Blumenthal" - Ulrich Schnauss
"Coastal Brake" - Tycho
"Crave You" - Flight Facilities
"Morse" - Nightmares on Wax
"Natural High" - Jonathan Maron
"Noctuary" - Bonobo
"Rokka" - Chris Coco
"Slip Into Something More Comfortable" - Kinobe
"Space Oddity" - David Bowie
"The Ballad of Wallace and Chantry" - A.C. Newman
"We Bought A Zoo" - Jónsi
"What's In A Name" - Late Night Alumni

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten